impact erp retail
Share on facebook
Share on linkedin

Zonele de impact ERP în cadrul unei companii de retail

Un sistem ERP unifică datele, procesele și funcțiile tuturor departamentelor din cadrul unei organizații. Raportat la industria de retail, acesta ajută firmele din acest segment să-și gestioneze procesele de business într-un mod eficient și stabil pe baza unui flux informațional continuu. Astfel, toate tranzacțiile comerciale pot fi urmărite în detaliu, de la inițierea și până la finalizarea lor, o soluție ERP oferind posibilitatea înregistrării automate a acestora în timp real.

Mai mult, unificarea datelor contribuie la crearea unei imagini detaliate asupra comportamentului consumatorilor, a intereselor lor și a modalităților de cumpărare. Cu ajutorul acestor informații esențiale, business-urile au la dispoziție statisticile necesare pentru înțelegerea fluxului de achiziție, fiind astfel capabile atât să atragă clienți noi, cât și să determine revenirea celor deja existenți.

Poate mai mult decât orice altă industrie, retail-ul a trecut prin schimbări semnificative ca urmare a evoluțiilor tehnologice din ultima perioadă. Astfel, consumatorii se așteaptă să poată realiza cumpărături pe multiple canale, iar business-urile lucrează neîntrerupt pentru a acoperi nevoile acestora și pentru a se adapta noilor evoluții. Comerțul desfășurat în zona mobile și pe platformele sociale a cunoscut un progres semnificativ în ultimii ani, generând încasări semnificative și determinând retailerii să țintă pasul cu cerințele consumatorilor. Ei pot realiza acest lucru printr-un sistem ERP.

ERP-ul de retail înglobează funcționalități multiple prin care este posibilă navigarea între diferite canale de vânzare, creând astfel o experiență omnichannel. El facilitează mișcarea rapidă a datelor pentru a oferi managementului posibilitatea de a lua decizii fundamentate pe informații concrete, în timp real. Soluțiile sunt construite pentru a oferi suport multiplelor zone de business, printre care managementul relațiilor cu clienții, gestionarea stocurilor și contabilitatea. În continuare, vom prezenta care sunt zonele de impact majore ale unui sistem ERP în cadrul unei companii de retail.

 

  1. Contabilitate și management financiar

Retailerii își pot gestiona cu ușurință activitățile contabile cu ajutorul unei soluții ERP, acesta oferind toate instrumentele necesare managementului aspectelor financiare ale afacerii, asigurând în același timp conformitatea cu toate reglementările juridice. Mai mult decât atât, sistemul contribuie la planificarea bugetului unei organizații, pe trei roluri: contabil, manager de proiect și manager de departament.

 

  1. Gestiune stocuri

Acest modul permite firmelor de diferite dimensiuni care activează în industria de retail să își gestioneze eficient nivelurile de stoc și să urmărească inventarul pe tot fluxul său. Inventarul formează de cele mai multe ori cea mai mare proporție a capitalului de lucru ca materie primă și produse finite. ERP-ul centralizează toate procesele de depozitare, oferind posibilitatea urmăririi unor date esențiale precum nivelul stocurilor, istoricul produselor și specificațiile lor.

 

  1. Managementul relației cu clienții

Gestionarea clienților devine ușoară cu ajutorul instrumentelor automate de captare a informațiilor despre consumator, a preferințelor și activităților acestuia, oferite de un sistem ERP. Cu ajutorul soluției, clienții pot fi monitorizați, iar valoarea pe viață a lor poate fi crescută semnificativ. Mai mult, ea permite atragerea de clienți noi, identificarea consumatorilor loiali și menținerea interesului acestora, precum și construirea brand-ului. Comenzile pot fi gestionate ușor în fiecare etapă, începând cu generarea lor și ajungând până la facturare.

 

  1. Comunicarea omnichannel

Conform unui sondaj realizat recent de BPR Consulting, 87% dintre consumatori urmăresc o experiență personalizată și uniformizată pe toate canalele. Implementarea unui ERP poate facilita atingerea acestui obiectiv, aducând în același timp multiple avantaje administrative. Astfel, indiferent dacă consumatorul realizează o tranzacție pe o platformă digitală sau în magazinul fizic, el poate naviga cu ușurință în toate mediile existente.

 

  1. Planificarea

Un ERP pentru retail permite companiilor din industrie să își planifice în detaliu activitățile conform ultimelor evoluții din piață și a nevoilor consumatorilor. Ele au posibilitatea astfel de a dezvolta diferite strategii care pot contribui semnificativ la creșterea cifrei de afaceri și a vânzărilor.

 

  1. Administrarea lanțului de aprovizionare

O soluție ERP asigură funcționarea întregului lanț de aprovizionare al firmelor de retail, pe toate stadiile sale de execuție. În condițiile în care multiple companii se confruntă cu o mulțime de date privitoare la livrarea produselor și a materialelor la nivel internațional, ERP-urile asigură că toate aceste informații rămân interconectate și pot fi accesate cu ușurință de fiecare parte interesată, în orice moment și de oriunde.

 

Acestea sunt doar câteva departamentele esențiale ale unui business de retail care pot fi îmbunătățite cu ajutorul unui ERP. Solicită acum un demo gratuit și află ce impact poate avea un astfel de sistem asupra multiplelor zone și operațiuni ale companiei tale.