În condițiile schimbărilor rapide ce au loc la nivelul comportamentului consumatorilor și a obiceiurilor acestora de cumpărare, companiile sunt nevoite să identifice instrumentele necesare pentru a-și menține competitivitatea. Digitalizarea este astfel accentuată, multe dintre organizații intrând în mediul online pentru a putea supraviețui în contextul actual.
Pentru a-și atinge noile obiective, companiile se îndreaptă spre sistemele ERP moderne, adaptate business-ului digital. Ele oferă flexibilitate pentru aclimatizarea la schimbările rapide ale cererii din piață, integrându-se cu toate fluxurile. Mai mult decât atât, acestea sunt concepute pentru o implementare rapidă, oferind oportunitatea de a răspunde ferm și în timp util provocărilor coronavirusului.
Câteva dintre problemele recurente din industria retail-ului sunt lipsa inovației, a planificării tehnologice pe termen lung și a investițiilor în acest domeniu. Studiile recente arată faptul că doar una din trei organizații nu au o strategie IT pe un timp îndelungat.
Într-un raport realizat de PA Consulting constatăm că mai mult de 66% dintre manageri au luat decizii minime în implementarea schimbărilor inovatoare considerate necesare în supraviețuirea companiilor lor. Mai mult decât atât, această direcție este însoțită de o altă statistică, care subliniază că mai mult de jumătate dintre retaileri nu au timpul necesar sau expertiza suficientă pentru a realiza investiții majore în domeniul software.
Criza provocată de COVID-19 va forța retailerii să acționeze mult mai repede decât în mod normal. Astfel, pe măsură ce lumea se îndreaptă către câmpul digital, dezvoltarea parteneriatelor tehnologice va deveni din ce în ce mai frecventă. Contextul din prezent îi direcționează pe consumatori în mediul online, oferind astfel multiple oportunități organizațiilor mici.
Cu toate acestea, este important ca retailerii să investească în tehnologiile care le permit o mai mare flexibilitate, cum ar fi dezvoltarea capacității de a intra pe noi piețe cu investiții reduse. Mai mult decât atât, companiile care fac trecerea la spațiul online trebuie să fie pregătiți pentru provocările acestui mediu extins. Operarea în multiple piețe necesită implementarea unor procese inteligente, care pot asigura un răspuns rapid. În lipsa unor fluxuri de gestionare a inventarului, a transportului și a elementelor logistice pe multiple canale, business-ul va întâmpina rapid dificultăți.
Toate organizațiile, indiferent de nivelul lor de digitalizare, vor fi nevoie acum să privească și spre perioada post-Covid și să pună bazele planurilor de viitor. Contextul din prezent oferă o oportunitate de alocare a timpului necesar pentru reevaluarea punctelor operaționale vulnerabile și pentru dezvoltarea strategiei de abordare a acestora.
Una dintre cele mai importante lecții pentru retaileri din această pandemie este: investițiile în tehnologie dau roade mereu. Companiile din nișă care au investit în operațiunile lor pentru a susține vizibilitatea în timp real pe multiple canale au trecut mai ușor peste prima fază a pandemiei. Mai mult, organizațiile care își mențin competitivitatea după criză au implementat deja strategii de IT pe termen lung și vor continua să realizeze acest lucru. Aceste planuri vor trebui susținute de tehnologii inteligente de retail, care formează elementele de bază pentru succesul pe canale multiple.