• +40 364 780 260
    logo_asislogo_asislogo_asislogo_asis
    • Acasă
    • Despre noi
    • Industrii
      • Producție
      • Retail & Distribuție
      • Construcții
      • Servicii
    • Blog
    • Demo
    coronavirus servicii

    Safe food delivery. Courier in yellow uniform, protective mask and gloves delivers takeaway food during coronovirus quarantine. Copy space for text

    Cum pot contribui sistemele ERP la depășirea dificultăților ridicate de coronavirus în industria de servicii

    Share
    July 30, 2020

    Consecințele crizei globale cauzate de epidemia de coronavirus evoluează zilnic. Astfel, companiile din diverse domenii se confruntă cu noi provocări, depășirea acestora fiind esențială pentru supraviețuirea și succesul lor viitor. Pandemia a schimbat radical mediul de afaceri din industria serviciilor, în special în sectorul turistic și cel ospitalier.

    Conform unui studiu realizat de Conferința Națiunilor Unite pentru Comerț și Dezvoltare, indicatorii economici privind trendurile actuale arată o scădere de peste 80% în sectorul serviciilor, în perioada ianuarie-martie. Disrupțiile ulterioare cauzate de necesitatea distanțării sociale și a măsurilor de izolare adoptate de diverse state vor accentua acest trend negativ.

    În acest context, business-urile care activează în industria serviciilor se văd nevoite să își revizuiască procesele referitoarele la gestionarea activităților zilnice. În continuare, vom analiza provocările actuale ale companiilor și modalitățile prin care sistemele ERP pot contribui la depășirea lor.

    Minimizarea efectelor distanțării sociale prin soluțiile ERP

    Necesitatea respectării unor măsuri precum distanțarea fizică, reducerea operațiunilor neesențiale și limitarea interacțiunilor directe ridică dificultăți în atragerea de noi clienți și satisfacerea cerințelor acestora. Chiar și business-urile care au investit puternic în adoptarea de soluții software se pot confrunta cu probleme din cauza incapacității de a renunța total la procesele bazate pe documente fizice sau a lipsei instrumentelor necesare pentru desfășurarea muncii remote.

    Confruntați cu situația actuală, oamenii își modifică stilul de viață, ceea ce duce și la modificări ale cererilor acestora în calitate de clienți, atât în ceea ce privește volumul consumului, cât și a necesității acestuia. Luând în considerare probabilitatea continuării epidemiei în viitorul apropiat, companiile trebuie să se pregătească pentru un nou „normal”. Astfel, ele sunt nevoite să-și dezvolte procesele, să adopte noi instrumente eficiente pentru evaluarea cerințelor consumatorilor și să dezvolte planuri caracterizate de flexibilitate și agilitate.

    Pe lângă dificultățile în privința relaționării și comunicării cu clienții, restricțiile asupra activităților față-în-față pot afecta și desfășurarea de zi cu zi a muncii. Aspecte precum managementul performanței, training-ul angajaților și recrutarea pot fi date peste cap. În acest context, reevaluarea modalităților de colaborare dintre angajați, a evaluării performanței lor și a menținerii implicării acestora devin și ele cerințe importante. Mai mult decât atât, recrutarea noilor angajați trebuie să fie regândită în scopul reducerii contactelor directe.

     

    Depășirea provocărilor industriei de servicii cu ajutorul ERP-urilor

    În continuare, vom analiza contribuția software-urilor ERP pentru sectorul serviciilor în contextul pandemiei de coronavirus.

    Pentru început, este esențial ca accentul să fie pus pe siguranța personalului companiei și pe eficiența acestuia în cursul schimbării proceselor de afaceri. Fundamentarea exclusivă pe fluxuri manuale pentru gestionarea angajaților este neproductivă. Implementarea unui sistem eficient de management al personalului reprezintă o modalitate productivă de reducere a erorilor umane.

    Sistemele ERP oferă astfel de aplicații, contribuind la creșterea motivației angajaților și a menținerii acesteia. Instrumentele de gestionare a performanței oferă astfel un mod eficient de evaluare a dezvoltării angajaților și a impactului deciziilor luate.

    În timpul măsurilor de izolare, multe restaurante, bistro-uri și cafenele au pus un accent puternic pe zona de delivery, fapt care a dus adesea la nevoia de suplimentare a personalului de livrare. Această situație este un bun exemplu pentru motivarea implementării unei soluții de automatizare a operațiunilor de recrutare și de management al personalului.

    Pe de altă parte, chiar dacă magazinele fizice au suferit în prima jumătate a anului din cauza pandemiei, vânzările online au continuat să crească semnificativ. De aceea, companiile care pun accentul pe comercializarea produselor trebuie să asigure funcționarea eficientă a depozitelor. Un sistem de gestionare oferit de o soluție ERP poate contribui la automatizarea activităților zilnice. Lipsa stocurilor necesare și imposibilitatea de a le obține într-un timp scurt poate determina consumatorii să meargă spre concurenți.

    Utilizarea documentelor fizice devine în prezent o problemă critică, putând determina și creșterea contactelor personale între angajați, punând în pericol sănătatea acestora. Digitalizarea documentației oferită de un ERP contribuie la rezolvarea acesteia, dar și la optimizarea fluxului de lucru. Un astfel de sistem poate manageria, printre altele, semnături electronice, chitanțe și facturi.

    De asemenea, soluțiile ERP oferă instrumente inteligente de raportare și de realizare a tablourilor de bord. Astfel, în contextul în care cel puțin o parte din angajați lucrează de acasă pentru a reduce numărul de interacțiuni interpersonale, ședințele nu mai sunt la ordinea zilei. În astfel de cazuri, tablourile de bord și instrumentele de raportare contribuie la gestionarea raportării de la distanță.

     

    În concluzie, consecințele pandemiei de coronavirus vor fi vizibile pe termen lung. De aceea, implementarea unei soluții ERP care contribuie la reducerea contactelor directe, la gestionarea activităților, încurajând digitalizarea și automatizarea poate atenua intensitatea acestora.

    Asis ERP
    Strada Patriciu Barbu 57, Cluj-Napoca
    Email: [email protected]
    Telefon: 0364 780 260
    Politică de confidențialitate
    Politică cookie
    Termeni și condiții
    klain
    Utilizăm modulele cookie pentru a vă oferi cea mai bună experiență online. Prin acceptarea că acceptați utilizarea cookie-urilor în conformitate cu politica noastră de cookie-uri.
    Acceptare
    Citește mai mult
    Setări cookie-uri
    Setări cookie
    Setări cookie

    Setări de confidențialitate

    Alegeți ce cookie-uri să fie autorizate Puteți schimba aceste setări oricând. Deși aceasta poate rezulta în devenirea unor funcții indisponibile. Pentru informații legate de ștergerea cookie-urile vă rugăm să consultați funcția de Ajutor al browser-ului dvs.

    Cu ajutorul cursorului puteți activa sau dezactiva diferite tipuri de cookie:

    • Essential
    • Functionality
    • Analytics
    • Advertising

    Acest site web va

    • Fundamental: Ține minte setările permisiunilor de cookie
    • Fundamental: Permite sesiunile de cookie
    • Fundamental: Adună informațiile introduse în formularele de contact pentru newsletter sau alte formulare de pe toate paginile
    • Fundamental: Ține evidența produselor adăugate în coșul de cumpărături
    • Fundamental: Autentifică logarea dvs. în contul de utilizator
    • Fundamental: Ține minte limba pe care ați selectat-o

    Acest site nu va

    • Ține minte detaliile de login
    • Funcționalitate: Ține minte setările de social media
    • Funcționalitate: Ține minte țara și regiunea selectată
    • Analiză: Ține evidența paginilor vizitate și a interacțiunilor întreprinse
    • Analiză: Ține evidența locației și regiunii baza pe numărul dvs. de IP
    • Analiză: Ține evidența timpului petrecut pe fiecare pagină
    • Analiză: Crește calitatea datelor din funcția de statistică
    • Reclamă: Adaptarea informațiilor și reclamelor pe baza intereselor dvs. de exemplu conform conținuturilor vizitate anterior. (În prezent nu folosim targeting cookie-uri sau cookie-uri de semnalare)
    • Reclamă: Adună informații identificabile personal cum ar fi numele sau locația

    Acest site web va

    • Fundamental: Ține minte setările permisiunilor de cookie
    • Fundamental: Permite sesiunile de cookie
    • Fundamental: Adună informațiile introduse în formularele de contact pentru newsletter sau alte formulare de pe toate paginile
    • Fundamental: Ține evidența produselor adăugate în coșul de cumpărături
    • Fundamental: Autentifică logarea dvs. în contul de utilizator
    • Fundamental: Ține minte limba pe care ați selectat-o
    • Funcționalitate: Ține minte setările de social media
    • Funcționalitate: Ține minte țara și regiunea selectată

    Acest site nu va

    • Analiză: Ține evidența paginilor vizitate și a interacțiunilor întreprinse
    • Analiză: Ține evidența locației și regiunii baza pe numărul dvs. de IP
    • Analiză: Ține evidența timpului petrecut pe fiecare pagină
    • Analiză: Crește calitatea datelor din funcția de statistică
    • Reclamă: Adaptarea informațiilor și reclamelor pe baza intereselor dvs. de exemplu conform conținuturilor vizitate anterior. (În prezent nu folosim targeting cookie-uri sau cookie-uri de semnalare)
    • Reclamă: Adună informații identificabile personal cum ar fi numele sau locația

    Acest site web va

    • Fundamental: Ține minte setările permisiunilor de cookie
    • Fundamental: Permite sesiunile de cookie
    • Fundamental: Adună informațiile introduse în formularele de contact pentru newsletter sau alte formulare de pe toate paginile
    • Fundamental: Ține evidența produselor adăugate în coșul de cumpărături
    • Fundamental: Autentifică logarea dvs. în contul de utilizator
    • Fundamental: Ține minte limba pe care ați selectat-o
    • Funcționalitate: Ține minte setările de social media
    • Funcționalitate: Ține minte țara și regiunea selectată
    • Analiză: Ține evidența paginilor vizitate și a interacțiunilor întreprinse
    • Analiză: Ține evidența locației și regiunii baza pe numărul dvs. de IP
    • Analiză: Ține evidența timpului petrecut pe fiecare pagină
    • Analiză: Crește calitatea datelor din funcția de statistică

    Acest site nu va

    • Reclamă: Adaptarea informațiilor și reclamelor pe baza intereselor dvs. de exemplu conform conținuturilor vizitate anterior. (În prezent nu folosim targeting cookie-uri sau cookie-uri de semnalare)
    • Reclamă: Adună informații identificabile personal cum ar fi numele sau locația

    Acest site web va

    • Funcționalitate: Ține minte setările de social media
    • Funcționalitate: Ține minte țara și regiunea selectată
    • Analiză: Ține evidența paginilor vizitate și a interacțiunilor întreprinse
    • Analiză: Ține evidența locației și regiunii baza pe numărul dvs. de IP
    • Analiză: Ține evidența timpului petrecut pe fiecare pagină
    • Analiză: Crește calitatea datelor din funcția de statistică
    • Reclamă: Adaptarea informațiilor și reclamelor pe baza intereselor dvs. de exemplu conform conținuturilor vizitate anterior. (În prezent nu folosim targeting cookie-uri sau cookie-uri de semnalare)
    • Reclamă: Adună informații identificabile personal cum ar fi numele sau locația

    Acest site nu va

    • Ține minte detaliile de login
    Salvați și închideți