erp retail

De ce ai nevoie de sistem ERP dacă activezi în sectorul de retail?

Sistemele ERP au devenit un instrument necesar pentru industria de retail, indiferent de dimensiunea business-urilor care activează în aceasta. Odată cu creșterea concurenței, soluțiile de planificare a resurselor întreprinderilor sunt vitale pentru organizații în obiectivul lor de a ține pasul cu cerințele clienților, aflate mereu în schimbare.

Industria retail-ului, poate chiar mai mult decât alte domenii de activitate, a înregistrat schimbări semnificative în ultimii ani ca urmare a progreselor tehnologice. În cadrul acesteia, consumatorii se așteaptă să își poată realiza rapid și ușor cumpărăturile utilizând diverse canale, iar retailerii se află într-o adaptare continuă la cerințele lor.

Astfel, pe măsură ce sectorul crește apar tot mai multe provocări în gestionarea sa. El trebuie să aibă în vedere un număr ridicat de sub-sectoare, managementul lor eficient fiind imperativ pentru menținerea și creșterea profiturilor.

Administrarea eficientă este posibilă printr-un sistem ERP retail. Acesta din urmă oferă o suită de aplicații personalizabile care permit organizațiilor să integreze și să gestioneze fără probleme toate operațiunile majore. Printre ele se numără managementul magazinelor cu locații multiple, stocurile aflate în continuă circulație, modificările de prețuri, introducerile de oferte și reduceri și multe altele.

În lipsa unei soluții ERP, toate cele menționate anterior ar avea la bază proceduri îndelungate și complicate. Un astfel de software oferă însă soluții de gestionare rapidă, simplă și fiabilă a proceselor unei companii din domeniul retail. Printre acestea se numără:

  • Automatizarea proceselor de lucru

Principalul aspect urmărit de consumatorii industriei de retail este constanța unei experiențe de cumpărături plăcute, fie că aceasta este desfășurată într-un magazin fizic sau în mediul online. Prin intermediul unui sistem ERP dedicat industriei de retail, retailerii pot să-și consolideze într-un singur sistem ușor de utilizat toate vânzările desfășurate online, la locație, en-gros sau la telefon.

Sistemele pot direcționa comenzile către depozit, actualiza stările comenzilor și reduce costurile de procesare ale acestora în mod automat, susținând astfel un flux de lucru eficient. Mai mult decât atât, ele permit consultarea și actualizarea informațiilor asupra vânzărilor în timp real prin rapoarte de contabilitate integrată. La rândul lor, acestea susțin luarea unor decizii de business mai bune.

  • Administrarea inventarului în timp real

Gestionarea stocurilor este un aspect critic în industria de retail, deoarece atât excesul de inventar, cât și incapacitatea de a satisface cererile pot conduce la probleme financiare majore. Cu ajutorul funcționalității de gestionare a stocurilor deținute de un sistem ERP, organizațiile pot înregistra cu ușurință un inventar precis prin actualizări automate la nivelul tuturor canalelor de vânzări.

Un business obține astfel o imagine detaliată asupra întregului stoc, dar și asupra fiecărui produs individual. El va ști cu exactitate ce articole sunt prezente în inventar și ce produse vor trebui suplimentate. De asemenea, un sistem ERP poate urmări termenul de valabilitate și oferi notificări atunci când bunurile sunt pe cale să expire.

Mai mult decât atât, un sistem ERP deține o și capacitate predictivă. Prin analiza datelor cu privire la tendințele anterioare și la obiceiurile consumatorilor, companiile pot emite prognoze referitoare la creșterea sau scăderea cererii.

  • Managementul clienților

Mai mult decât în orice alt domeniu, în retail este aplicat principiul „clientul nostru, stăpânul nostru”. Păstrarea loialității față de un brand este esențială, iar măsurile împotriva pierderii consumatorilor devin din ce în ce mai complexe.

Un sistem ERP poate juca un rol major în managementul clienților și în asigurarea retenției acestora. După cum am menționat anterior, ERP-ul operează în baza datelor, iar analiza acestora se poate arăta fundamentală în menținerea productivității.

Spre exemplu, o astfel de soluție permite sortarea istoricului de achiziție a clienților și alegerea celor mai activi dintre aceștia în vederea recompensării lor. Acest istoric contribuie și la oferirea unei imagini detaliate asupra comportamentului clienților, permițând astfel introducerea unor oferte și promoții care să răspundă nevoilor lor.

  • Gestiune contabilă

O platformă integrată de contabilitate obținută printr-un sistem ERP asigură înregistrarea exactă a fondurilor, precum plățile datorate furnizorilor și scadența lor. De asemenea, o soluție ERP ajută la gestionarea facturilor, evitând posibilitatea de achitare multiplă a acestora și eliminând erorile apărute din introducerea manuală a datelor. În plus, el oferă posibilitatea de aplicare a unor discount-uri eficiente, îmbunătățește relația cu furnizorii și, în general, productivitatea afacerii.

Având în vedere că software-ul poate urmări costul integral al fiecărui produs, inclusiv diversele taxe aplicate acestuia, el oferă o imagine clară asupra marjelor de business. Astfel, poate fi realizată o planificare bugetară exactă prin urmărirea fiecărei tranzacții financiare efectuate la nivelul unei organizații.

 

Acestea sunt doar câteva dintre procesele la care contribuie un sistem ERP în cadrul industriei de retail. Pentru a afla cum poate un astfel de software să îmbunătățească productivitatea companiei tale, solicită un demo gratuit.