erp sistem retail
Share on facebook
Share on linkedin

3 îmbunătățiri ale activității companiei tale de retail în urma implementării unui ERP

Odată ce noul sistem ERP este pus în funcțiune pentru business-ul tău din sectorul retail, există câteva beneficii pe care le vei putea observa imediat. Acestea se vor accentua pe termen lung, contribuind la funcționarea eficientă a firmei tale, reducând costurile și crescând profiturile. Dintre ele, cele mai importante sunt:

  1. Creșterea eficienței afișării la raft

În cazul în care deții un magazin fizic, afișarea corespunzătoare a produselor este un aspect esențial pentru succesul afacerii tale. Un ERP pentru retail urmărește locațiile de păstrare a produselor și poate înregistra cu ușurință care dintre acestea aduc ele mai bune vânzări. Sistemul înregistrează fiecare vânzare realizată, precum și toate detaliile necesare în legătură cu aceasta. Analiza acestor date îți permite să identifici asocieri între produse care altfel pot fi ignorate.

De exemplu, s-ar putea să descoperi că un anumit produs este vândut deseori împreună cu un altul, astfel încât poți lua decizia de a le plasa pe cele două unul lângă altul, încurajând astfel acțiunea de achiziționare a ambelor produse.

Pe de altă parte, în cazul în care afacerea ta este una online, vei urmări deseori să stochezi produsele cu cea mai mare cerere în apropierea stației de livrare, pentru a minimiza timpul irosit. Mai mult, vei dori să cunoști furnizorii care pot livra marfa cel mai rapid, la cele mai optime costuri. Un sistem ERP te poate ajuta în toate aceste aspecte.

  1. Îmbunătățirea eficienței managementului de marfă

Succesul afacerii ta de retail depinde de managementul eficient de stocuri. Astfel, absența unui produs poate determina o pierdere a unei vânzări, în timp ce un stoc prea ridicat poate determina probleme de cash flow, scăzând valoarea atât pe timp scurt, cât și în viitor.

Un sistem ERP retail urmărește stocul pe întreaga perioadă dintre aprovizionare și vânzare. Astfel, cunoști exact care este suma asociată unui produs, fie că vorbim de costurile de achiziție sau de profitul generat de acesta. Mai mult, în momentul în care înregistrezi o scădere generală a vânzărilor, poți să-ți îndrepți atenția spre produsele cu o vânzare mai lentă. Atunci când acestea recapătă un avânt, ERP-ul îți permite să realizezi o aprovizionare mai rapidă, profitând astfel și de articolele care înregistrează un interes ridicat.

  1. Sporirea relevanței informațiilor despre clienți

Business-ul tău poate avea date despre vânzări efectuate în urmă cu ani buni, existând posibilitatea ca acesta să fie chiar salvate în diferite documente. Mai mult decât atât, el se bazează și pe o listă cu datele de contact ale potențialilor clienți. O soluție ERP vine cu module eficiente de management a clienților, care te vor ajuta să reunești toate informațiile despre consumatori și să le folosești în maximizarea vânzărilor.

De exemplu, în cazul în care lansezi o ofertă la un produs dedicat exclusiv femeilor, nu e necesar să-l promovezi bărbaților. Cu toate acestea, dacă deții informații despre familii, poți să-ți îndrepți atenția spre partenerul clientului tău principal, invitându-l să facă un cadou celui din urmă.

Un sistem ERP te ajută să colectezi, organizezi și utilizezi toate aceste date, contribuind la stabilirea unor politici de vânzări inteligente. Dacă informațiile sunt ușor de accesat de către personalul tău în general sau de către personalul responsabil cu serviciul clienți în particular, poți crea o experiență excelentă a consumatorului.

 

Beneficiile menționate anterior sunt doar câteva dintre îmbunătățirile pe care un sistem ERP le aduce companiei tale de retail. Află mai multe despre avantajele implementării acestuia pentru business-ul tău solicitând un demo gratuit.